Zamknij

Polubowne zakończenie postępowania UOKiK wobec WEIP. Firma jako jedyna w branży nie otrzymała kary

13:49, 06.05.2024 . Aktualizacja: 13:51, 06.05.2024
Skomentuj

Rozstrzygnięcie przez UOKiK sprawy dotyczącej WEIP, jedynego w branży, który uniknął kary, zostało osiągnięte poprzez porozumienie między firmą a organem nadzoru. WEIP, będąca jednym z głównych operatorów parkingowych w Polsce, nie została ukarana finansowo, w odróżnieniu od innych podmiotów, których działania uznano za niekorzystne dla konsumentów. Decyzja ta przynosi pozytywne zmiany w sektorze parkingowym, a także może stanowić wzorzec dla całej branży.

Podjęte przez WEIP działania obejmują uwzględnienie reklamacji nawet w przypadku braku numeru rejestracyjnego na bilecie parkingowym oraz zwrot opłat dla klientów, którzy nie złożyli reklamacji, ale posiadali ważny bilet z numerem rejestracyjnym. Ponadto firma zobowiązała się do uszczegółowienia procedury reklamacji. Te zmiany są korzystne dla kierowców i mogą wprowadzić nowe standardy w obsłudze klienta w całej branży.

 

WEIP także zobowiązała się regularnie zwracać opłaty karne klientom, którzy opłacili parking wpisując poprawny numer rejestracyjny, ale nie pozostawili biletu ani nie złożyli reklamacji co do otrzymanej opłaty karnej. Te działania, podobne do tych podejmowanych przez UOKiK wobec innych firm parkingowych, pozwalają na budowę pozytywnych relacji z klientami.

- WEIP do tej pory uznawał reklamacje wszystkim kierowcom, którzy w pełni udokumentowali, że w trakcie otrzymywania wezwania posiadali ważny bilet parkingowy. Natomiast reklamacje, do których kierowca załączył bilet bez numeru rejestracyjnego, były różnie rozpatrywane ze względu na to, że nie było pewności, kto pierwotnie pobrał bilet. Mając na względzie dobre obyczaje w konsultacji z UOKiK zaproponowaliśmy, że będziemy wszystkie takie reklamacje uwzględniać i jednocześnie deklarujemy, że będziemy zwracać opłaty osobom, które składając reklamacje dołączyły taki bilet nawet bez numeru rejestracyjnego informuje Kierownik Biura Obsługi Klienta ze spółki WEIP.

W przeciwieństwie do innych firm, WEIP uniknęła nałożenia kary przez UOKiK poprzez aktywne podejście i otwartość na dialog. Natomiast inne firmy z branży parkingowej zostały ukarane sankcjami finansowymi za naruszenia praw konsumentów. Działania UOKiK wobec firm parkingowych świadczą o coraz większej kontroli i reakcji na nieprawidłowości w sektorze.

Dodatkowe informacje:
Strona WEIP

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ki24.info. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%